Mag het ietsje meer zijn?

door | 15 mei 2024

Zo begon de rit op een zonovergoten ochtend in april. Eindelijk geen regen, volop zon. Beetje fris nog wel zo vroeg in de ochtend. Handschoenen aan en met een glimlach vroeg Ineke mij of het vandaag een lange rit kon worden, het was immers zo mooi weer. En ja, graag de veluwe op. Wie ben ik om daar neen tegen te zeggen. En mijn agenda liet het ook nog toe. Daarnaast was de fiets niet in de middag gereserveerd zodat we de reserve batterij konden gebruiken. Uiteindelijk hebben we samen op de duofiets 55 km weggetrapt over de mooie Veluwe, via Assel, Rabbit Hill, Kootwijk, radio Kootwijk, een heerlijke lunch in Hoenderloo en via Ugchelen weer terug naar de stalling aan de Loolaan. Klimmen en dalen over de heuveltjes van de Veluwe. Gelukkig hebben we een batterij aan boord voor het klimmen. En die helling van 10% is in het echt maar 6%! en ook nog naar beneden. Na afloop waren we beiden zeer content met deze mooie rit.

Natuurlijk hoeft het niet altijd zo ver. Dat bepaal je immers samen met je Fietsmaatje. Een ding is zeker. Er is genoeg te zien en doen in en rond Apeldoorn.
Richard en Ineke

Meer info: www.fietsmaatjesapeldoorn.nl

Ander nieuws

De uitdagende Posbank

De uitdagende Posbank

Het stond al lang op de verlanglijst qua bestemming van mijn gaste Ineke. De Posbank. Eigenlijk te ver af gelegen (35km) vanaf onze meest gebruikte stalling aan de Loolaan. Maar toen zo’n beetje alle fietsen bezet waren afgelopen dinsdag en de fiets in de stalling van...

Lees meer
Met vrijwilligers op bezoek bij Omnisport

Met vrijwilligers op bezoek bij Omnisport

Maandag 30 maart verzamelden ruim 30 Fietsmaatjes (gasten en vrijwilligers) zich voor de ingang van Omnisport voor een rondleiding door dit multifunctionele evenementen complex. Een afspraak die we hadden gemaakt tijdens de laatste Beursvloer Apeldoorn. We werden van...

Lees meer